Products

Kalp Krizini Engeller

Suyun kalp sağlığı için de kritik önem taşıdığını biliyor muydunuz? Bilimsel çalışmalar, az su içenlerde kalp krizi riskinin arttığını ortaya koyuyor. ABD'de yapılan bir araştırmada günde 5 bardağın üzerinde su içen kişilerin kalp krizi geçirme riski, günde 2 bardak ve altında su tüketen kişilere oranla yüzde 50 daha düşük bulunmuştur. 

Suyun faydaları arasında sayacağımız bir diğer su faydası ise, suyun kalbe faydalarıdır. Suyun kalbe faydalarına baktığımızda, suyun, vücuttaki kan yoğunluğunu arttırdığını görüyoruz. Kan yoğunluğu artan vücut, kalpten kan pompalayabilmek için fazla efor sarfetmiyor.


Bunun yanısıra, suyun kalbe faydaları arasında, hücrelerin gereksinim duyduğu oksijeni alması için kalbin yine fazladan efor sarfetmemesini sayabiliriz. Suyun kalbe faydaları arasında, merdiven çıkarken ya da yürürken gerçekleştirdiğimiz basit aktivitelerde kalbimizin yorulmamasını sayabiliriz. Dehidrasyon ise, suyun kalbe faydalarının aksine, kalbi yoran bir durum ortaya çıkartmaktadır. Suyun kana faydalarından da, suyun faydaları çerçevesinde bahsetmek gerekmektedir.


Suyun kana faydalarını şu şekilde özetleyebiliriz:


Yorulduğunuz bir spor aktivitesi gerçekleştirdiğinizde, spor aktivitenizin sonunda yüzünüzün kızardığını hissedersiniz. Bu durum, sıcaklanan vücudun, sıcak etkisini atmak üzere yüzdeki kan damarlarının genişlemesi ile gerçekleştirilmektedir. Yani vücut serinlemek için, içerisinde biriken ısıyı, kan damarlarını genişleterek atmak durumundadır. Vücutta dehidrasyon gerçekleştiğinde ise, ısının vücuttan atılması daha zor olmaktadır. Bu nedenle, suyun kana faydaları arasında, kan dolaşımını hızlandırması durumundan da söz etmek gerekmektedir.

Icon